Email marketing er billigt og effektivt

14 February 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Email markedsføring er en billig, men yderst effektiv måde at kommunikere med mennesker, der allerede er positiv indstillet over for din virksomhed, hjemmeside eller dine produkter. Det giver dig et godt udgangspunkt, når du sender dem et nyhedsmail. Samtidig er det i dag muligt at segmentere og diffentierer dine mails, alt efter hvem du sender til. Du kan derudover overvåge om folk åbner og læser dit mail eller om de ikke gør. Det giver dig en stor viden omkring hvad der interessere dine abonnementer og mulige kunder, der gør dig i stand til nemt at øge eller mindske specifikke mails. 

Læg en strategi

For at få det meste ud af din email marketing, er det en god ide at starte med at lægge en overordnet strategi og finde ud af hvad du vil have ud af din markedsføring. Både generelt, men også mere specifikt med din email marketing. F.eks. kan det give god mening at lave en Facebook annoncering med jævne mellemrum med henblik at skaffe flere personer, der gerne vil abonnere på dit nyhedsbrev. På baggrund af din analyse og efterfølgende email strategi, er det muligt at automatisere din email marketing. 

Automatiser dine emails og spar tid

Det er muligt i dag at automatiser dine emails og få sendt emails til dine nuværende og nye kunder med jævne mellemrum, efter parameter du har opstillet. Det kan f.eks. være på køn, har købt inden for de sidste 6 måneder, ny eller gammel kunde osv. 

Det kræver en del forarbejde i form af en grundig analyse af dine kunder og tekniske installationer. Men når først det er oppe og køre fungere det. Det er en god ide at kombinere de automatiske emails med nyhedsmails med tilbud og andre nyheder. Derved rammer du bedst flest mulige og får mest ud af din email markedsføring.