Derfor skal du vælge en personlighedstest
Står du som arbejdsplads og skal til at vækst med nye medarbejdere der skal hjælpe med at løfte virksomheden eller hele organisationen, så er det vigtigt at gøre det rigtigt første gang. En forkert medarbejder kan være dyr for virksomheden både på tid og ressourcer. Det er dyrt at ansætte den forkerte mand eller kvinde til en bestemt stilling, da man både skal bruge en masse tid på jobsamtalen og indkøringsfasen.
Derfor er der mange HR og virksomheder der benytter sig af en personlighedstest. Ved at få den potentielle kandidat til stillingen til at tage en personlighedstest, kan du få meget mere information og viden om den aktuelle person. Dermed er det lettere at træffe en beslutning om vedkommende skal være en del af din arbejdsplads eller ej.
Hvem kan have gavn af en personlighedstest?
En personlighedstest kan ikke kun være ideel, hvis du er ved at rekruttere nye medarbejdere til din virksomhed. Det kan også være aktuelt, hvis du ønsker at udvikle din organisation. Du kommer bedre til at lære din medarbejdere at kende ved at få lavet en personlighedstest. Dermed ved du måske også bedre, hvem der egner sig til at blive leder engang og, hvad dine medarbejders styrker og svagheder egentlig er.
Hvilken personlighedstest skal du vælge?
Der findes et hav af forskellige personlighedsteste som du kan tage i dag. Det er derfor vigtigt at du vælger den som passer bedst til den profil du søger i virksomheden. Derfor kræver det også et indblik i den kultur der er i din virksomhed samt, hvilke processer der typisk er. Det er med til at gøre personlighedstesten skarpere på at fortælle, hvem du skal vælge. Her kan vi give de varmeste anbefalinger for at vælger Kjerulf-partnere.dk, hvis du skal have lavet en personlighedstest på nye medarbejdere eller eksisterende medarbejdere.